dinsdag 15 april 2014

Kleine briefjes aan kleine kindjes (1): Liefde is...

Liefste Floor,

Ik zie je doodgraag.
Mocht later alle grond eens onder je voeten verdwijnen,
weet dan, dat die ene zekerheid altijd overeind zal blijven.

Nu zit ik je hier dit briefje te schrijven,
terwijl jij mama’s “Liefde is…” aan het rondstrooien bent.
Waarom zijn er toch 365 dagen in een jaar?
Of was dat jaar net een schrikkeljaar
en was er nog een blaadje extra om mij te jennen?

“Lilalilaroeren, lilalilaroeren, lilalilaroeren”

Ik zou met je mee willen zingen,
maar kom niet verder dan het geluid van
imploderende bommen en Rage Against The Machine.

“Lilalilaroeren, lilalilaroeren, lilalilaroeren”

En je raakt gefrustreerd
door je rondgestrooide kalenderdagen
die zichzelf niet netjes willen stapelen.

“Lilalilaroeren, lilalilaroeren, lilalilaroeren”,
duizend bommen en nog meer granaten
en ik trots op mezelf dat ik tijdens deze zenuwcrisis
mijn exploderende zenuwbom achterwege heb kunnen laten.

Allebei ne valium?


Je al wat gekalmeerde vader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten